Pinterest

Op Pinterest kun je op zoek gaan naar documenten, video’s, afbeeldingen, spelletjes enz. Wanneer iets je bevalt kun je het pinnen aan een bord dat je maakt, zodat je het gemakkelijk terug kunt vinden. Ik heb het ingezet voor de 4 domeinen van rekenen. Omdat er op internet zo veel te vinden is over een hoop rekenonderwerpen, zie je vaak door de bomen het bos niet meer. Veel materiaal is niet leuk voor studenten mbo, het is vaak te kinderachtig. De materialen die ik wel leuk vind en kan gebruiken pin ik op een van de borden zodat ik ze gemakkelijk terug kan vinden. Zo kan ik per onderwerp spelletjes, instructies en materialen gemakkelijk terug vinden en delen met collega’s. Je krijgt ook tips over nieuwe materialen die geplaatst worden. Om zelf dingen op Pinterest te plaatsen, kun je de Pinterest knop aan Google Chrome toevoegen.

Je kunt natuurlijk ook een kijkje nemen op:

Plaats een reactie